دیتاسنتر ملی از اواخر خرداد
به گفته معاون فناوری ارتباطات شرکت ارتباطات زیر ساخت برای پروژه IDC دیتاسنتر ملی حدود 30 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و از سال گذشته که ایز ایران به عنوان برنده پروژه شناخته شد، طرح اولیه را به ما ارائه کرده است .
محمد علی ایرانیان در گفتو با ایسنا اظهار کرد :((امیدواریم طبق برنامه کار خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز این پروژه از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز گردد))
وی گفت به واسطه این پروژه میزبانی کلیه سایت های اینترنتی به داخل کشور آورده می شود و کلیه اطلاعات حساس و محرمانه به مدت پنجاه یا شصت سال ذخیره و به صورت یکجا باقی بماند .
معون فناوری ارتباطات و اطلاعات شرکت ارتباطات زیر ساخت همچنین گفت کتابخانه دیجیتال شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز فعال شده است و ارتباط با کتابخانه دیجیتال این شرکت از طریق سایت این شرکت با آدرس www.tic.ir امکان پذیر بوده است که از سوی مرکز تحقیقات مخابرات راه اندازی شده است .
به گفته او این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از دو هزار نسخه کتاب الکترونیکی است و با توجه به این که مرکز تحقیقات مخابرات یک موسسه علمی و تحقیقاتی است به طبع امکانات آرشیوی این کتابخانه از لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت با آغاز به کار دیتا سنتر ملی میزبانی استفاده از اینترنت را شرکت مخابرات زیر ساخت انجام خواهد داد و دیگرنیاز نیست برای استفاده از آن به سایت خارج از کشور وصل شویم و متقاضیان می توانند از طریق این دیتا سنتر ملی این اطلاعات را دریافت کنند لازم به ذکر است عضویت در این سایت فقط برای دانشجویان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و کارمندان امکان پذیر است و باید دید در روزگاری کاربران عادی اینترنت و رایانه بوسیله کامپیوتر شخصی خود به هزاران نسخه کتاب الکترونیکی دسترسی دارند آیا ارائه تنها دوهزار نسخه کتاب انگیزه ای برای تکمیل فرم اطلاعات خصوصی طویل این سایت خواهد بود .

